Referral recruitment: hoe pas je dit als accountantskantoor succesvol toe voor het aantrekken van talent (Accountancy Vanmorgen)

Veel accountantskantoren investeren grote bedragen in recruiters, werfcampagnes en werkenbij websites. Maar de opbrengsten daarvan staan in schril contrast met de inspanningen. Vacatures blijven onvervuld, terwijl de kosten maar vooral ook de frustraties blijven oplopen. Kan dat nou niet anders? Zeker wel!

Wij hebben het hier over referral recruitment, werven via je eigen netwerk en dat van collega’s. 

Er zijn best veel accountantskantoren die daar al ‘iets’ mee doen. Op LinkedIn zien wij dan ook veel berichten voorbijkomen met acties, zoals klusbonnen en donaties aan goede doelen, voor het aandragen van collega’s.

Hoe zorg je er nu voor dat dit geen eendagsvlieg of lucky shot is, maar voor een doorlopende stroom aan goed passende kandidaten zorgt? Omdat wij merken dat kantoren vaak nog kansen laten liggen bij het hebben van een structurele aanpak, duiken we in deze blog dieper in op de vraag: waarom is het hebben van een doorlopende aanpak belangrijk? En welke randvoorwaarden zijn dan bepalend voor het langetermijnsucces van een ambassadeursprogramma?

Lees ons gastblog op Accountancy Vanmorgen


Kantoor Blauwdruk helpt jou!
Meer weten over ambassadeursprogramma’s? Neem dan contact op met